Wskocz na wyższy poziom dzięki Allegro ADS
ALLEGRO – marketplace, który bezsprzecznie wyznacza ton na polskim rynku sprzedaży e-commerce. Imponująca liczba użytkowników, bo aż około 20 milionów zagląda na ten portal miesięcznie, co dowodzi o jej efektywności. Potężna liczba ofert wystawionych na sprzedaż oznacza, że nie tak prosto wybić się na tle konkurencji. Jeśli chcesz, aby Twoje oferty były znacznie lepiej zauważone i skutecznie trafiły do Twoich odbiorców, powinieneś jak najszybciej zapoznać się z Allegro ADS, jeśli wciąż jest to dla Ciebie niezbadany obszar. W tym artykule opowiem Ci o zaletach jakie daje nam to narzędzie oraz wskażę najczęściej popełniane błędy Sprzedawców, które obniżają skuteczność reklamy. llegro

Allegro Ads – czym jest i jak działa?
Allegro ADS to reklama, która pozwoli Ci wypromować Twoje oferty. Przy pomocy systemu reklamowego ADS, produkty będą wyświetlały się w najwidoczniejszych miejscach na allegro z oznaczeniem ,,Oferta sponsorowana”.
Skuteczność reklamy opiera się przede wszystkim na słowach kluczowych, które wpisuje w wyszukiwarkę użytkownik. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na bogaty i przemyślany tytuł oferty. To właśnie trafne i wyselekcjonowane słowa w tytule stanowią kluczową rolę w skutecznej promocji Twoich produktów.
Oferty sponsorowane i ich miejsce emisji
Reklamy wyświetlają się na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych. Poniżej przedstawiam 3 kluczowe miejsca emisji reklamy sponsorowanej na podstawie której użytkownicy potencjalnie klikną w Twoją ofertę:



Jakie są korzyści z Allegro ADS?
✅ Poprawisz swoje wyniki sprzedażowe,
✅ Niski próg wejścia – reklamy nie muszą być drogie. Możesz zacząć z niedużym budżetem na start,
✅ Zbudujesz większą rozpoznawalność swojej marki,
✅ Dotrzesz do szerszej grupy potencjalnych klientów,
✅ Wyróżnisz się na tle konkurencji, które nie korzysta z reklam.
Uproszczony proces zakupowy klienta
Może się zdarzyć, że Twoje produkty mimo konkurencyjnej ceny i dużej klikalności mogą słabo się sprzedawać lub nawet wcale. Dlaczego tak się dzieje? Przedstawiam Ci poniżej bardzo prosty schemat ścieżki sprzedażowej przeciętnego klienta:

Poniżej przedstawiam kilka ścieżek zakupowych klienta po których Twoje aukcje mogą być niewidoczne lub nisko zachęcające do zakupu, przez co reklama ADS staje się nieskuteczna:


Wniosek: Utrzymując szybką dostawę do klienta (24-48h) zachowujesz większy procent konwersji sprzedaży. Przykład ten nie dotyczy branży meblarskiej oraz produktów, które są wykonywane z własną personalizacją – oczywistym faktem jest, że proces wysyłkowy staje się dłuższy.


Wniosek: jeżeli chcesz sprzedawać produkt w większych ilościach i zależy Ci na tym, aby się wyróżniać w bezpłatny sposób – zainwestuj więcej czasu nad stworzeniem zachęcającej grafiki do kliknięcia w Twoją aukcję.


Wniosek: klienci zwracają dużą uwagę na konkretne parametry. Szczególnie w branży takiej jak Elektronika / Dom i ogród. Jeżeli wybierasz w parametrach wariant ,,inny”, pomimo dostępności pozostałych fraz, która znajduje się na liście, musisz liczyć się z tym, że Twoja aukcja odpadnie z selekcji i klient nie będzie miał możliwości odnalezienia Twojego produktu.
Od czego zależy sprzedaż i dobry zwrot z inwestycji?
My, jako Specjaliści Allegro ADS kierujemy ruch na aukcje w sposób indywidualny, aby kampanie były przede wszystkim skuteczne i przynosiły zadowalające wyniki. Podobnie jak w sportach drużynowych, nasza współpraca jest po części zbliżona, ponieważ na oczekujące lub lepsze wyniki sprzedażowe składa się dwustronna praca.
Aby wyświetlane przez nas reklamy były skuteczne i przynosiły zakładaną sprzedaż, musisz zadbać w aukcji przede wszystkim o:
Wyczerpujący tytuł – pamiętaj o limicie 50 znaków, wykorzystaj go w pełni, aby uwzględnić najważniejsze słowa kluczowe. Nie praktykuj krótkich tytułów, są one nieskuteczne.

Parametry dodatkowe – zdarzyło Ci się, że istotne słowa kluczowe nie zmieściły Ci się w tytule lub chciałeś uwzględnić inne kluczowe kwestie produktu? Z pomocą przychodzą parametry dodatkowe w której możesz umieścić własne, szczegółowe informacje dotyczące produktu.

Czas i metody dostawy – zadbaj o czas wysyłki w przedziale maksymalnie 24-48h. Im szybciej wysyłasz przesyłki i im szerszy posiadasz zakres przewoźników, tym sprzedaż większa. Oczywiście, branża meblarska lub handmade to inna sprawa – wtedy klienci mają świadomość, że czas wysyłki jest wydłużony.

Galeria produktu – zdjęcia oferowanego produktu muszą być przede wszystkim dobrej jakości i w optymalnej rozdzielczości, a ilość zdjęć produktów powinna być dostateczna, aby się z nim zapoznać i poznać szczegóły.

Opis oferty – jest to Twoja wizytówka. Pamiętaj o nagłówkach, pogrubieniach bez nadmiaru, szczegółowej specyfikacji produktu, zaletach oraz ogólnym wyglądzie. Nawigacja powinna być przyjemna dla oka i zachęcająca do zapoznania się z oferowanym produktem.

Miniaturka – poprawnie wyskalowany produkt, aby zajmował w miarę możliwości większość przeznaczonego obszaru. Pamiętaj o regulaminowości – jednolitym, białym tle.

Wielowariantowość – jeśli posiadasz zbliżone produkty, które różnią się jedynie kolorem lub np. wymiarami koniecznie stwórz odpowiedni wybór dla Twoich klientów!

Czy podczas współpracy mogę liczyć na podpowiedź co mogę poprawić w aukcjach?
Tak, podpowiemy Ci co możesz poprawić we własnym zakresie.
Czy do rozpoczęcia współpracy w ramach Allegro ADS muszę podawać dane do logowania?
Absolutnie NIE. Wysyłamy dedykowane zaproszenie do naszego panelu, dzięki któremu obsługujemy Twoje konto.
Czy przeznaczony budżet na kampanie muszę zapłacić z góry?
Nie, wszystkie koszty są dodawane na koncie do końcowej faktury Allegro. Okres rozliczeniowy Allegro ADS trwa od 26 dnia aktualnego miesiąca do 25 dnia przyszłego miesiąca. Czyli uruchamiając reklamę 26 lipca, koszt naliczy się 25 sierpnia.
Ile czasu trwa pozycjonowanie ofert na Allegro?
Efekt reklam jest natychmiastowy. Jednak, aby poznać bliżej potencjał kampanii ADS, potrzebujemy zazwyczaj 1-2 tygodni, aby oszacować spodziewane rezultaty w skali miesiąca.
Czy mogę ograniczyć wyświetlanie reklam w określonych dniach tygodnia?
Tak, jeżeli nie chcesz, aby reklamy nie wyświetlały się w słabszych dniach sprzedażowych takich jak sobota – poinformuj Nas o tym.
Masz pytania? Zapraszam do kontaktu

Autor – Rafał Strączek
Praktyk badania konkurencji i niepodążania za owczym pędem. Ekspert do spraw analitycznych z szczególnym targetowaniem reklam graficznych.
Oceń nas
Kliknij w gwiazdkę by ocenić
Średnia ocena / 5. Liczba ocen