Kontakt

Podniesienie stawki minimalne za kliknięcie Oferty sponsorowanej od 16 czerwca – propozycje strategii

Michał Dębski specjalista Allegro Ads AdsUP

Autor: Michał Dębski Ekspert ds. Allegro

Wielbiciel analiz, liczb i wykresów, ale tylko, jeśli da się je realnie przełożyć na wyniki sprzedaży. Ekspert do spraw obsługi klientów zagranicznych.

Czas czytania: 5 min
Opublikowane: 17.06.2025

 

Czego dowiesz się z artykułu?

✅ Podniesienie stawki minimalnej za kliknięcie w Ads – co zrobić?

✅ Sposoby, które mogą pomóc w zminimalizowaniu negatywnych skutków.

✅ Ważna uwaga na zakończenie.

 

 

Podniesienie stawki minimalnej za kliknięcie w Ads - kogo dotyczy?

 Z pozoru niezbyt mądre pytanie, bo zmiana stawki dotyczy przecież wszystkich sprzedawców korzystających z Ads. W rzeczywistości jednak dużo zależy od kategorii produktów i sezonu sprzedażowego. Są kategorie, w których średnie stawki za kliknięcie wahają się w granicach 2, 3 i więcej złotych (np. kawa, suplementy diety, karmy dla psów) przez większą część roku. Produkty sezonowe jak agrotkaniny czy kosiarki w okresie letnim również muszą być napędzane odpowiednio wysoką kwotą za klik, żeby w ogóle się wyświetlać.

Czy w takim wypadku podniesienie minimalnej stawki z 0,55 zł do 0,65 zł coś zmieni? Raczej nie. Kategorie, w których te zmiany będą odczuwalne najbardziej to najprawdopodobniej: supermarket, moda, części elektryczne i mechaniczne, dziecko, uroda. Tutaj dużo jednak zależy też od konkretnego asortymentu i wielkości konta. I naszej strategii na kampanie. 

Allegro Ads AdsUP

Podniesienie stawki minimalnej za kliknięcie w Ads - co zrobić?

 Na pewno ochłonąć.

Jest to kolejna, trzecia już zmiana w ciągu niecałych dwóch lat.

Poprzednie wchodziły w życie odpowiednio 12 lutego i 15 października zeszłego roku.

Dla porównania minimalna stawka za klik w kategorii dziecko wynosiła na początku 2024 roku 0,35 zł. Po 16 czerwca 2025 roku będzie to już 0,60 zł. Co możemy na to poradzić?

Postaram się przedstawić kilka sposobów, które mogą pomóc w zminimalizowaniu negatywnych skutków.

👉 Zrezygnuj z kampanii, które łączą różne kategorie produktów ze sobą

 

Jeśli masz włączoną kampanię na wszystkie oferty lub bestsellery wybrane automatycznie przez Allegro, jest duża szansa, że pochodzą one z różnych kategorii.

Taki mix może się też zdarzyć przy zwykłym, ręcznym wyborze ofert do kampanii.

Różnice w stawce za kliknięcie między kategoriami mogą wynosić 10 do nawet 25 gorszy (w przypadku najtańszej kategorii – Kolekcje i sztuka). Pamiętaj, że minimalna stawka będzie zawsze dopasowana do kategorii najdroższej z całej puli.

Upewnij się, że kampanie są dobrze rozdzielone, żeby uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Allegro Ads AdsUP

👉 Eliminuj lub przenoś nierentowne ofert z reklam

 

Często zdarza się, że jedna lub dwie oferty przynosi znacznie gorszy wynik niż pozostałe.

Przejrzyj wyniki z dłuższego okresu (np. 30 dni) i zobacz, czy któryś z produktów nie przepala budżetu.

Jeśli tak, usuń go lub dodaj do oddzielnej kampanii na mniejszej stawce. Czasem może być to kwestia “gorszego momentu” i nie zawsze natychmiastowa eliminacja to najlepsze rozwiązanie.

Dodatkowo, zabrzmi to jak banał, ale zwracajmy uwagę, czy produkty które reklamujemy nie są poza swoim sezonem sprzedażowym.

Allegro Ads AdsUP

👉 Zwróć uwagę na budżety dzienne każdej kampanii

 

Wzrost stawki minimalnej może spowodować większe koszty reklamy.

Upewnij się, że te kampanie, które przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji / największą sprzedaż, wyświetlają się do samego końca dnia.

Nie tracą tym samym potencjału na sprzedaż. Kampanie, które radzą sobie gorzej, powinny działać na niższych budżetach lub zostać wyłączone. 

Allegro Ads AdsUP

👉 Wykorzystaj reklamy graficznej

 

Nadal jest to forma reklamy, gdzie potencjalna konkurencja jest znacznie mniejsza, niż w przypadku Ofert sponsorowanych.

Podwyżki minimalnych stawek za wyświetlenia zdarzają się też zdecydowanie rzadziej.

Co więcej, z zaufanych źródeł wiemy, że reklama graficzna może przejść niedługo delikatny lifting 😉

Stanie się dzięki temu jeszcze bardziej widoczna. 

Allegro Ads AdsUP

👉 Zbadaj rentowność pozostałych form reklamowych

 

Mowa tutaj zwłaszcza o wyróżnieniach.

W niektórych przypadkach bardziej będzie się opłacało ograniczyć znacznie ich ilość i zaoszczędzony budżet dołożyć do Ads.

Wyróżnienie łączy się nie tylko z opłatą za oznaczenie, ale też dodatkową prowizją. Allegro Ads to “tylko” koszt kliknięcia (pod warunkiem braku wyróżnienia w momencie zakupu przez klienta).

Oferta popularna, z dużą ilością sprzedaży, może utrzymać się na szczycie listy dzięki samym Ads, a bez jej wyróżnienia ominą nas dodatkowe opłaty. Ale uwaga, ograniczamy sobie w ten sposób w pewnym stopniu widoczność, więc należy działać ostrożnie, oferta po ofercie i badać rezultaty. W drugą stronę, pewne oferty mogą sprzedawać się też dobrze poza Ads i warto sprawdzić, czy nie dokładamy niepotrzebnie do Ofert sponsorowanych, żeby podbić wynik tylko w niewielkim stopniu. 

Allegro Ads AdsUP

Ważna uwaga na zakończenie

Zauważmy, że Allegro przy okazji informacji o podwyżkach mimochodem dorzuca jeszcze coś. Cytując samo źródło:

 

“Będziemy mogli modyfikować elementy Oferty sponsorowanej (na przykład zmieniać tło zdjęcia lub wprowadzić poprawki stylistyczne w tytule), a następnie wykorzystywać je w kreacjach reklamowych w ramach Oferty sponsorowanej. Zrobimy to, by umożliwić emisję Oferty sponsorowanej lub zwiększyć jej widoczność. W tym celu możemy posłużyć się sztuczną inteligencją. Nie będziemy modyfikować treści ofert”.

 

I jest to informacja równie istotna, pomimo podrzucenia jej na samym końcu komunikatu. Otóż będą teraz mogli, z wykorzystaniem AI, ingerować w tytuł oraz miniaturkę naszej oferty, tak, by była lepiej dopasowana do algorytmu trafności. Czy to źle? Niekoniecznie, ponieważ w teorii powinno to zadziałać na naszą korzyść. Jeśli oferta sama w sobie miała zasięgi gorsze, niż jej potencjał. Warto zwrócić też uwagę jak sztuczna inteligencja staje się powoli naszą codziennością, również na Allegro.  

Szukasz pomocy przy Allegro?

Napisz do nas, a doradzimy Ci jak postąpić z Twoim kontem na Allegro.

Wycena

Oceń nas

Kliknij w gwiazdkę by ocenić

Średnia ocena / 5. Liczba ocen

Opinie mówią same za siebie

Darmowa konsultacja Allegro Ads

Rafał Specjalista Allegro Ads AdsUP

Opinie mówią same za siebie

Darmowa konsultacja ALlegro Ads